Cool Stuff

„Spider-Man: No Way Home”, primul film din cei doi ani de pandemie cu încasări de peste 1 miliard de dolari

Spider-Man reușește încă o dată să facă istorie.

Ultima parte din franciza Spider-Man cu Tom Holland în rolul principal a reușit să facă istorie și a devenit primul film de la începutul pandemiei care a reușit să strângă încasări de peste 1 miliard de dolari la nivel global. Bineînțeles, „Spider-Man: No Way Home” a devenit și filmul cu cele mai mari încasări din 2021.

Ultimul film care a reușit această performanță a fost „Star Wars: The Rise of Skywalker”, în 2019. Nicio altă producție de la Hollywood nu s-a apropiat nici pe departe de această performanță la box office de când a început pandemia. 


Remarcabil este și faptul că Spider-Man: No Way Home a fost lansat pe 17 decembrie, adică în urmă cu 10 zile, când deja prin multe părți din lume au reintrat în vigoare restricțiile în ceea ce privește evenimentele în spații închise, vizate fiind și sălile de cinema. De asemenea, filmul n-a fost încă lansat și în China, care este cea mai mare piață din lume pentru producțiile cinematografice. 

Înainte ca No Way Home să atingă pragul de încasări de 1 miliard de dolari,  cel mai recent film James Bond, No Time to Die, deținea titlul de rege la box office cu încasări de 774 de milioane de dolari.

Spider-Man: No Way Home este cea de-a treia și ultima parte din franciza în care Tom Holland îl interpretează pe Peter Parker / Omul Păianjen.  


Fun facts despre Spider-Man:

Spider-Man este unul dintre eroii centrali ai universului Marvel, dar puțin a lipsit ca el să nici nu existe. Prima poveste cu Spider-Man a fost gândită în 1962 ca un experiment, o jucărioară care nu se mai făcuse și care în niciun caz nu trebuia să fie ceva recurent. Stan Lee a mărturisit că lui Martin Goodman (publisherul de la Marvel) nu i-a surâs ideea unui erou adolescent cu puteri de păianjen, pentru că acesta era de părere că oameni erau dezgustați de aceste creaturi, dar și pentru că super-eroii trebuiau să fie bărbați, nu puștani.

Totuși, Lee a publicat povestea într-o antologie de benzi desenate fantastice, numită Amazing Fantasy, care urma să fie anulată din cauza vânzărilor foarte slabe. Nimănui nu-i păsa de o revistă aflată pe punctul de a se închide, așa că l-a pus pe Spider-Man direct pe copertă. Câteva luni mai târziu, Goodman a fost uimit să descopere că Spider-Man transformase cea mai prost vândută revistă într-un best-seller.


În urma acestui episod, în martie 1963 a apărut primul număr din seria The Amazing Spider-Man, banda desenată ce avea să devină cea mai bine vândută din istoria Marvel, cu un erou ce s-a metamorfozat într-un fenomen cultural.

Într-un sondaj făcut de revista Esquire în 1965, despre iconuri revoluționare, tinerii l-au plasat pe Spider-Man în aceeași listă cu Bob Dylan sau Che Guvara.

Omul Păianjen a mai bifat câteva premiere.

De exemplu, tot el a fost și primul super-erou care n-a avut un sidekick, pentru că nu avea nevoie de unul, din moment ce era propriul său ajutor. Batman îl avea pe Robin, iar Captain America pe Bucky nu pentru că ar fi avut neapărată nevoie de un ajutor fizic, ci pentru că aveau nevoie de cineva cu care să vorbească, să se consulte, să dezbată. Spider-Man vorbea cu el însuși. Pentru Spider-Man, Lee a venit cu ideea acelor baloane cu mai multe bule, în care trecea gândurile lui Spider-Man și care nu erau neapărat despre cazurile pe care trebuia să le rezolve, ci despre probleme banale, despre lucruri simple cu care cititori relaționau foarte ușor - „Oare am închis aragazul? Am stins luminile? Am închis ușa? Am dat de mâncare pisicii?”

O altă „prima dată” a fost și faptul că, spre deosebire de alți super-eroi, Spider-Man era copleșit de probleme adolescentine, era nevrotic, obsesiv, sceptic în legătură cu destinul său de erou. Spider-Man era eroul neîncrezător în propria-i persoană și care-și punea singur multe bețe-n roate. Era măcinat de problemele din viața de zi cu zi, de relațiile cu prietenii, cu familia, cu fetele, își făcea griji în legătură cu joburile, cu banii. Era dotat cu super puteri, dar acestea nu-l ajutau deloc în viața reală, de dincolo de costum, dimpotrivă.

Această umanitate sinceră, cu care cititorii puteau să relaționeze și să empatizeze foarte ușor i-a adus lui Spider-Man milioane de fani entuziaști și l-a transformat în fenomenul care este și în ziua de astăzi. De-a lungul anilor, Spider-Man s-a mai maturizat, a câștigat ceva mai multă încredere în el, dar a avut grijă să rămână la fel de uman, să nu piardă contactul cu lumea reală. Încă mai întârzie la întâlniri, răcește tocmai în momentele esențiale, în care trebuie să se lupte cu un super-răufăcător, nu are destui bani pentru a-și plăti chiria etc. Cu alte cuvinte, e super-eroul care ai putea fi chiar tu, doar că pe tine nu te-a mușcat un păianjen radioactiv… încă.


Vrei să fim prieteni?

Abonează-te și rămâi conectat cu cele mai hot subiecte din muzică și entertainment.