Yungblud revine în forță cu cel de-al patrulea album de studio, Idols, considerat de artist cea mai ambițioasă creație a sa de până acum. Piesa principală, Ghosts, este o baladă puternică inspirată din opera clasică The King and I.
„Toți au crezut că sunt nebun când am făcut referire la asta într-o sesiune de înregistrări rock. Dar, la naiba. Asta înseamnă Idols.”
Albumul include 12 piese și a fost realizat în Leeds, într-un cadru restrâns și intim. Yungblud a colaborat cu echipa sa de încredere, producătorul Matt Schwartz, chitaristul Adam Warrington și multi-instrumentistul Bob Bradley, alegând să înregistreze aproape de orașul natal Doncaster. Decizia de a lucra departe de marile studiouri a venit din dorința de a evita influențele exterioare și de a se îndepărta de formulele previzibile ale industriei mainstream.
„Idols” marchează o nouă etapă în evoluția artistică a lui Yungblud. Este prima parte a unui proiect dublu, a cărui continuare urmează să fie anunțată. La 27 de ani, artistul își consolidează maturitatea creativă, după ce ultimele două albume ale sale au ocupat prima poziție în topurile din Marea Britanie. Între timp, muzica sa a adunat peste 6 miliarde de streamuri la nivel global.
Primul single de pe album, „Hello Heaven, Hello”, a fost un gest curajos: o piesă de peste 9 minute, difuzată în premieră ca „Hottest Record” de Jack Saunders la BBC Radio 1, în luna martie. Lăudată pentru abordarea neconvențională, melodia a fost descrisă de The Independent drept „o maturitate nou-descoperită în compoziție și producție pentru Yungblud”.
A urmat lansarea explozivă a piesei „Lovesick Lullaby”, marcată de o apariție surpriză la legendarul pub londonez Hawley Arms, unde artistul a servit personal băuturi fanilor, de cealaltă parte a barului. Gestul a fost pe măsura energiei piesei, care combină influențe britpop și spirit rebel.
Un moment definitoriu în povestea acestui album este single-ul „Zombie”, o colaborare intensă cu actrița nominalizată la Oscar, Florence Pugh. Videoclipul emoționant este un omagiu adus lucrătorilor din sistemul medical britanic. Mulți consideră că această piesă este cea mai profundă și personală din cariera artistului, demonstrând o nouă latură a talentului său de compozitor.
Albumul este completat de o interpretare live impresionantă a piesei „Ghosts”, o baladă la pian ce scoate în evidență una dintre cele mai puternice și expresive interpretări vocale din cariera lui Yungblud. Acesta mărturisește finalul piesei ca fiind: „o reflecție asupra mortalității, am scris-o plimbându-mă pe malul Tamisei, întrebându-mă câți oameni au pășit acolo înaintea mea și ce gânduri îi bântuiau în acele momente.”
El continuă:
„Dispărem într-o clipă, iar viața e prețioasă și trece al naibii de repede. Nu uita să o trăiești.”
Finalul piesei „Ghosts” este, spune el, unul dintre momentele sale preferate de pe album:
„Mi-am dat voie să visez. E inspirat din operă – mai exact din The King and I. Toți au zis că sunt nebun când am adus ideea asta într-o sesiune rock. Dar, la naiba… Asta înseamnă Idols!”
Yungblud devine rapid una dintre vocile muzicale definitorii ale generației sale, amestecând influențe din rock, punk și pop într-un mod monumental. Show-urile sale de amploare, pe scene din întreaga lume, i-au consolidat poziția ca unul dintre cele mai electrizante exporturi muzicale ale Marii Britanii. A primit mai multe premii, inclusiv MTV EMA pentru Best Alternative (2021) și O2 Silver Clef pentru Best Live Act (2022).
Cunoscut pentru energia sa scenică și versurile fără compromisuri, Yungblud continuă să sfideze convențiile și să inspire fanii cu mesaje despre autenticitate și acceptare. Anul acesta, a debutat propriul său festival, Bludfest, unde a lansat prima sa carte, bestseller instant în Sunday Times: „You Need to Exist: A Book to Love and Destroy”.