Cool Stuff

Petiția care-și dorește să promoveze lectura la TV. O semnezi?

Românii nu sunt mari fani cărți, iar o editură din România vrea să schimbe acest comportament.

93,5% dintre români nu cumpără nici măcar o carte pe an, iar piața de carte din România este una dintre cele mai mici din EU, unde cititul este rareori încurajat. 

În acest context, editura Nemira a lansat o petiție prin care dorește să convingă CNA-ul că lectura trebuie promovată.

Petiția propune difuzarea următorului mesaj de interes public la TV: „Pentru o dezvoltare armonioasă, citiți cel puțin o carte pe lună!”

Proiectul prezintă atât beneficiile lecturii, cât și contextul pieței de carte din țara noastră. La capitolul avantaje, cititul ajută la: îmbogățirea vocabularului și a memoriei, dezvoltarea gândirii critice și a imaginației, reducerea stresului, dezvoltarea emoțională și mentală, îmbunătățirea concentrării.

O dezvoltare armonioasă este la fel de importantă ca toate celelalte mesaje existente deja în spațiul public, iar lectura este esențială pentru această dezvoltare. Editura consideră că este important să existe un îndemn constant la citit, iar un mesaj de interes public este cu adevărat necesar.

Petiția poate fi accesată și semnată aici.


Inițiativa face parte din Bookvertising.ro, platformă care susține literatura română contemporană, plasând în reclamele brandurilor cărți scrise de autori români, oferindu-le astfel mai multă expunere și vizibilitate.

Propunerea petiției e o continuare firească a campaniei naționale care își dorește să creeze o reclamă permanentă la cărți și lectură. Mecanismul este foarte simplu: brandurile intră pe platformă și își aleg cărțile pe care doresc să le plaseze în vizualurile lor.

Vrei să fim prieteni?

Abonează-te și rămâi conectat cu cele mai hot subiecte din muzică și entertainment.